Sunday, January 30, 2011

جناب نوری همدانی مگر شما سال پیش تظاهرات مردم ایران را حلال کردید؟

جناب نوری همدانی مگر شما سال پیش تظاهرات مردم ایران را حلال کردید؟!
10 بهمن 89 - 11:12


"چرا علمای مصر تظاهرات را حرام كردند؟"



آیت الله نوری‌همدانی با انتقاد شدید از الازهر مصر در پشتیبانی از «حسنی مبارك»، گفت: الازهر فتوا داده و تظاهرات مردم مصر را حرام اعلام كرده است، در حالی كه حسنی مبارك فاسق فاجر است.

به‌گزارش ایسنا، ، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به حوادث اخیر خاورمیانه اظهاركرد: موج‌هایی از نور انقلاب اسلامی به كشورهایی همچون تونس، مصر، اردن و یمن رسیده و مردم بیدار شده‌اند.


وی افزود: به بركت انقلاب اسلامی در تونس بعد از 50 سال صدای اذان شنیده شد و بعد از 25 سال نماز جمعه بر پا شد.


این مرجع تقلید با اشاره به بیداری مردم مصر علیه رژیم حسنی مبارك، یادآور شد: مصر كشوری مهم و دارای سابقه فرهنگی است، اما متاسفانه فردی برآن حكومت می‌كند كه با رژیم صهیونیستی و آمریكا همكاری دارد.


وی ادامه داد: رژیم حسنی مبارك، هیچ گونه پشتوانه‌ مردمی ندارد و تنها اوباما و آمریكا از او حمایت می‌كند.


آیت الله نوری‌همدانی با انتقاد شدید از علمای الازهر در حمایت از حسنی مبارك، گفت: الازهر با استناد به آیه 27 سوره بقره فتوایی داده و تظاهرات را حرام اعلام كرده، باید بدانند كه آیه مربوط به تظاهرات كنندگان نیست، بلكه مربوط به افراد فاسق و فاجر است و مصداق آن حسنی مبارك و رژیم او است كه با رژیم صهیونیستی و آمریكا همكاری دارد، نه مرم مظلوم مصر .


وی افزود: اسلام برخورد فیزیكی با اهل سنت را ممنوع كرده است؛ چرا كه دشمن سو استفاده می‌كند، اما ما آماده مناظره با علمای اهل سنت هستیم، ولی متاسفانه آنان حاضر به مناظره نیستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله حكومت را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: مشروعیت، مقبولیت و مدیریت صحیح و كار آمد پایه و بقا هر حكومتی است.


آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این كه حكومت علاوه بر مقبولیت و مشروعیت به مدیریت صحیح نیاز دارد، اظهاركرد: در زمان غیبت امام معصوم‌(ع)، فقیه عادل، شجاع، مدیر و مدبری مانند حضرت آیت الله خامنه‌ای باید در رأس حكومت باشد تا بتواند آن را بر اساس اسلام و ارزش‌های اسلامی مدیریت كند.


وی تصریح كرد: حاكم اسلام باید در كنار مردم باشد و به مشكلات آنان آگاهی داشته باشد، نه مانند سلاطین، كه مردم را در فقر مالی و فرهنگی قرار می دهند و خود در فكر ساختن كاخ‌های مجلل هستند.


این مرجع تقلید یادآور شد: هر انقلابی كه می‌خواهد بر پایه اسلام شكل بگیرد، باید رهبری مانند حضرت امام‌(ره) داشته باشد تا به پیروزی برسد.


براساس گزارش مركز خبر حوزه، این مرجع تقلید در پایان یادآور شد: با ساقط شدن رژیم حسنی مبارك، غصه بزرگ این است كه چه كسی را می‌خواهند به جای او بگذارند؛ مسلمانان می‌خواهند حكومت بر اساس اسلام باشد، اما كسی را ندارند كه شجاعانه مردم را رهبری كنند.

No comments:

Post a Comment