Monday, January 24, 2011

آقای جنتی! مردم را از بهشت بیرون نکنید ( ابراهیم نبوی)

جناب آقای جنتی!

نوشتن این نامه برای شما حتما از سوی دوستانم بسخره گرفته خواهد شد، آنان خواهند گفت چگونه است برای کسی نامه می نویسی که نه به نظر کسی از درون حکومت کار دارد و به آن احترام می گذارد، و نه چیزی از احوال مردمان سرزمین خود می داند. برایتان جوک ساخته اند که هنوز بلیط کشتی نوح را دارید و در کودکی سوار بر دایناسور به مدرسه می رفتید و با حضرت یوسف عکس یادگاری دارید و فلان و بهمان. البته من این لطیفه ها را نساخته ام، بالاخره وقتی مردم کتک می خورند و زندان می روند و حق حرف زدن ندارند، ساده ترین کاری که می کنند، ساختن جوک برای مسوولان است. همین باعث می شود که وقتی کسی قدرت دارد، برایش جوک می سازند، مثل موسوی اردبیلی و هاشمی و حتی خاتمی وقتی بر سر قدرت بود و وقتی از قدرت کنار رفت، دیگر جوک نمی سازند، مثل خیلی های دیگر که قبلا برایشان هزاران جوک ساخته می شد، ولی حالا خبری از آن جوک ها نیست. اما حالا نمی خواهم از آن جوک های رسمی حرف بزنم. می خواهم نکته ای را بگویم که بی تردید آدمی را کمابیش به شخصیت یک جوک شبیه می کند.

گفته اید و آفتاب نقل کرده است که " رد ولایت فقیه انکار خداوند است." من نمی دانم واقعا در حضرتعالی این صلاحیت وجود دارد که چنین جمله ای صادر کنید، یا اینکه مثل بسیاری از جملاتی که گفته اید و همگان شوخی و ساده لوحی پنداشته اند، حرفی است که از دهانی در رفته و بیخود نباید به آن فکر کرد. آیا واقعا به این جمله اعتقاد دارید؟ و آیا می دانید عواقب همین کلام چیست؟ آیا می دانید با همین جمله چه توفانی در دستگاه آفرینش ایجاد می شود و شوخی شوخی باید بهشت خدا را از میلیون ها و بلکه میلیاردها آدم خالی کنند و جهنم حتی برای خودتان هم در آینده جا نداشته باشد. البته هزار بار دعا می کنم که به بهشت بروید تا ما جهنمیان مجبور نباشیم وجود مبارک تان را در آنجا هم تحمل کنیم. ولی بقول آن اعرابی یا نمی دانی هزار چه عددی است، یا تا به حال نماز نخوانده ای.

فرض کنیم که " رد ولایت فقیه انکار خداوند باشد" و با همین فرض بیایید تکلیف مردم جهان را روشن کنیم. بسادگی باید برایتان بگویم که از جمعیت 6560000000 نفری جهان، که در سراسر گیتی زندگی می کنند، فقط 1453000000 نفرشان مسلمانند، یعنی 5 میلیارد و 107 میلیون نفر از مردم جهان اصلا مسلمان نیستند و طبیعتا ولایت فقیه که هیچ، ولایت پیامبر اسلام را هم قبول ندارند. از این جمعیت 1453 میلیون نفری هم طبق آخرین آمار همین هفته گذشته 206 میلیون نفر شیعه هستند، یعنی به عبارت دیگر، 6 میلیارد و 300 میلیون نفر از جمعیت جهان، شیعه نیستند و طبیعتا بقول شما منکر خداوند هستند. بخاطر داشته باشید که در این جمعیت 6 میلیارد و 300 میلیون نفری آقای چاوز و پوتین و اردوغان و کل مردم ترکیه که شما آنها را منکر خداوند می دانید، قرار می گیرند. یعنی تا اینجای کار مسلم است که 96 درصد مردم دنیا که شیعه نیستند، همه منکر خداوند هستند و بعید می دانم خداوند این منکران را به بهشت خود راه بدهد.

حالا بیایید سر همین چهاردرصد مردمی حرف بزنیم که کل شیعیان جهان را تشکیل می دهند و جمعا 206 میلیون نفر هستند. از این گروه 61 میلیون نفر در ایران زندگی می کنند و 99 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند. طبیعی است که ما اطلاع کافی از مسلمانان کشورهای دیگر نداریم و بعید هم هست که در جایی غیر از ایران، جز گروهی در لبنان کسی به ولایت فقیه معتقد باشد، ولی اطلاعات نسبتا خوبی در مورد ایرانیان داریم. فقط 30 میلیون نفر از جمعیت هند شیعه هستند، در تمام هند مهم ترین بازیگران سینما و زنانی که مقید به حجاب مردم هند نیستند و با واژه قرتی خطاب می شوند، همین جمعیت شیعه هستند و تقریبا جزو معدود زنانی هستند که شلوار غربی می پوشند و به هیبت فرنگیان درمی آیند. آیا هیچ گمانی می دهید که جمعیت قابل توجهی از شیعیان هند اصولا اسم ولایت فقیه را شنیده باشند یا به این شیئی نوظهور معتقد باشند؟

می دانیم و می دانید که ولایت فقیه کشف آیت الله خمینی در سال 1345 بود و تا قبل از آن حتی شاگردان مراجع تقلید و روحانیون بزرگ هم در این مورد حرفی نمی زدند و اصلا کسی خبری در این باب نداشت. آیا می توانید حداقل ده پانزده مجتهد را نام ببرید که به ولایت فقیه تا قبل از انقلاب ایران معتقد باشند؟ با این حساب، حتما اکثر علمای اسلام مثل علامه نائینی و آیت الله کاشانی و طباطبایی و بهبهانی و آخوند خراسانی و همه و همه که خبری از ولایت فقیه نداشتند، یا بسیاری از آنها جزو منکران ولایت فقیه بودند، همگی جزو منکران خداوند هستند؟ و بطریق اولی تمام دانشمندان سنی مذهب یا شیعه ایرانی مثل حافظ و سعدی و بوعلی سینا و فارابی و رازی و همه و همه جزو منکرین خداوند هستند؟ و همین طور که ادامه بدهید و با فرض اینکه اصلا تا قبل از سال 1357 تقریبا بیش از 99 درصد جمعیت ایران اصلا اسم ولایت فقیه را هم نشنیده و طبیعتا کسی که اسم چیزی را نشنیده باشد، نمی تواند به آن معتقد باشد، لابد تمام پدران ما و شما منکرین خداوند بوده و در جهنم دارند یک قل دو قل بازی می کنند. توضیح بدهم که این بهترین بازی است که در آنجا ممکن است کسی بکند. کلی آدم دارت بازی می کنند و به عنوان هدف می ایستند و اهل بهشت هی به آنها تیرهای چهارشعبه دارت را پرتاب می کنند.

بیایید کمی در ایران جستجو کنیم. حضرت تان می دانید و اظهر من الشمس است که وقتی از جمعیت 1700 نفری نامزدهای مجلس هفتم در تهران، 890 نفر بخاطر موضوع ولایت فقیه رد صلاحیت شدند، یعنی بیش از نیمی از داوطلبان مجلس که خودشان در مجالس قبلی نماینده بودند، رد صلاحیت شدند، لابد حداکثر پنج تا ده میلیون نفر ممکن است به چیزی به اسم ولایت فقیه اعتقاد داشته باشند. حتما می دانید که در انتخابات سال 1384 حامیان آقایان لاریجانی و احمدی نژاد و قالیباف جمعا 12 میلیون رای آوردند و فرض می کنیم که این افراد احتمالا به ولایت فقیه ممکن است اعتقاد داشته باشند. ضمن اینکه دهها و صدها نفر از همین افراد همین حالا به اتهام اهانت به ولایت فقیه در زندان اند و در بهترین حالت، بیایید توافق کنیم و من به شما بسیار شانس می دهم که قبول کنیم در میان 61 میلیون شیعه ایرانی مثلا پنج تا ده میلیون نفر ولایت فقیه را با تعاریف مختلفی که دارند، قبول داشته باشند. یعنی به عبارت دیگر، یک دهم درصد از جمعیت کل جهان، احتمالا به ولایت فقیه معتقدند و با نظر حضرتعالی 99.9 درصد کل مردم جهان منکر وجود خداوند هستند.

البته اشتباه نکنید، امکان ندارد که پنج تا ده میلیون نفر از مردم جهان به ولایت فقیه معتقد باشند، وقتی بخش اعظم حکومت ایران که تنها حکومت طرفدار ولایت فقیه در جهان است، شامل افرادی است که خودشان به ولایت فقیه معتقد نیستند. و بگذارید برایتان بگویم که با این افرادی که من می شناسم، اکثر حامیان ولایت فقیه در حوزه صدا و سیما و رسانه های گروهی، و کسانی که به جمع هنرمندان حامی ولایت رفتند و در جلسه تنفیذ و تحلیف احمدی نژاد شرکت کردند، تا آنجا که ما می شناسیم شان و مطمئن باشید ما آنها را بهتر از شما می شناسیم، نه تنها به ولایت فقیه معتقد نیستند، بلکه اکثر آنها به اسلام و شیعه هم معتقد نیستند. وقتی خود این مدعوین ولایت فقیه را قبول ندارند، وای به آن ده میلیونی که شما تنها آنان را معتقدین به خدا می دانید.

آقای جنتی!

شما خیلی پیر شدید، مطمئنم خسته می شوید اگر در این موارد زیاد زحمت بکشید، خودتان را اذیت نکنید. خداوند متعال هر لحظه به شکلی بت عیار در می آید تا این بندگان گمراه که یکی دو میلیارد هم نیستند و حداقل با حساب شما شش و نیم میلیارد هستند، به شکلی به راه بیاورد و از گناهان شان چشم بپوشد و آنها را ببخشد و رحمان و رحیم باشد، بعد شما همه را از دم بهشت دم شان را می گیرید و بیرون می اندازید. این که نشد کار. معلوم نیست شما دارید به نفع خدا کار می کنید یا به نفع شیطان. من مطمئنم با این حرف ها که زده اید دل شیطان را چقدر قرص کردید و او را به اهداف خود نزدیک ساختید، ولی به نظر می رسد حداقل بخاطر مشکلات مربوط به فضا و مکان حضور مردم در بهشت و جهنم، مشکلات مسکونی اهل جهنم، این همه مردم را به آنجا نفرستید. آخرش می بینید خودتان رفتید بهشت با چند میلیون دیگر و هر چه می گردید که آقای خامنه ای را پیدا کنید، می بینید خودش هم نیامده، چون می گویند دروغ می گفته و ولایت فقیه را قبول نداشته و وسط یک مشت یمنی و پاکستانی گیر می کنید و غریب می مانید و تعجب می کنید که پس این ده میلیونی که ما فکر می کردیم به آقا معتقدند، کجا هستند؟

زمانی که آقای خاتمی نامزد انتخابات بود، یکی از دوستان نیمه مجنون من نامه ای سرگشاده برایش نوشته بود و او را مخالف ولایت فقیه خوانده بود. نامه را خواندم و پرسیدم، پسر جان! با این نامه که تو نوشتی، اگر مردم باورش کنند، خاتمی حداقل هجده میلیون رای می آورد. گفت چطور؟ گفتم، چون اتهام خاتمی الآن این است که معتقد به ولایت فقیه است، تو قسم خوردی که نیست، حالا همه مردم می فهمند که پس این سید همانی است که ما باید به او رای بدهیم. بعدا وقتی خاتمی بیست میلیون رای اورد، فهمیدم که تعداد ارادتمندان به مقام ولایت خیلی خیلی بیشتر از آن است که به عقل ما ناقص العقل ها می رسد. از این گذشته، از آن رفیق مان که خاتمی را مخالف ولایت فقیه می خواند، پرسیدم " مگر تو خودت به ولایت فقیه اعتقاد داری که این همه از آن دفاع می کنی؟" گفت: " سید! مگرممکن است آدم عاقل به این مزخرفات اعتقاد داشته باشد؟"

No comments:

Post a Comment