Wednesday, January 26, 2011

گفتگوي روزانه ي محسن سازگارا سه شنبه 5 بهمن 2569

سه شنبه 5 بهمن 89،25 ژانویه 2010 میلادی
امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم.
اعدام دو زندانی سیاسی
نکته اول این که جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی دو زندانی سیاسی دیروز ساعت چهار صبح اعدام شدند، این دو زندانی سیاسی هر دو به جرم ارتباط با سازمان مجاهدین خلق اعدام شدند در حالی که هر دو ارتباط با این سازمان را به دفعات تکذیب کرده بودند.همسر جعفر کاظمی در مصاحبه ای گفته که وقتی برای ملاقات با همسراش به زندان مراجعه کرده به او گفته اند که او اعدام شده و جنازه او نیز بعدا تحویل خواهند داد. به هر صورت ماشین اعدام دو قربانی دیگر از فرزندان کشورمان گرفت و حکومتی که برای جبران مشروعیت زایل شده و سقوط خوداش دست به خشونت برهنه و عریان می زند بر سر کار است. ماشین اعدام فقط از زندان سیاسی قربانی نمی گیرد بلکه همه بخش ها روزانه قربانی می گیرد در روز گذشته چهار نفر دیگر هم اعدام شدند.
علی شکوری راد با وثیقه آزاد شد.
سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که در سال گذشته وضعیت حقوق بشر در ایران به مراتب بدتر شده است .
بچه های زندانی سیاسی همه به بند چهار سال دوازده زندان رجایی شهر منتقل شده اند و در واقع یک بند امنیتی درست کرده اند که تلفن های این بند هم قطع است.
نارضایتی کارگران
نکته دوم این کارگران کارخانه پارس متال در برابر مجلس تجمع کرده اند در اعتراض به نگرفتن حقوق شان. مشکل کارگران این کارخانه پس از گذشت چند ماه و وعده وعید هیا بسیار همچنان ادامه دارد.
آقای علیخانی نماینده مجلس هم گفته که کارگران ناز نخ قزوین 18 ماه است که حقوق نگرفته اند.
حرف های جدید متکی
نکته سوم این که آقای متکی در بخش سوال و جواب سخنرانی که داشته گفته به دلیل اختلاف با آقای مشایی برکنار شده و آقای احمدی نژاد از یک ماه قبل در جریان سفر او بوده است و اگر به او گفته بود او به سفر سنگال نمی رفت. این آبروریزی در برکناری آقای متکی حکایت از روش اداره کشور توسط آقای احمدی نژاد دارد.
خبرگان و فشار بر هاشمی
نکته چهارم این که فشار از بیت زیاد روی آقای هاشمی رفسنجانی شده برای این که در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان شرکت نکند. پاره ای معتقد اند سفرهای متعدد آقای خامنه ای به قم در همین راستا بوده است.
شکایت مترو
نکته بعدی این شرکت متروی تهران اعلام کرده اگر دولت کمک نکند ناچار است که بیلط مترو را سه برابر کند و یه چهارصد و هشتاد تومان برساند.
حمله دوباره احمدی نژاد به مجلس
نکته پنجم این که آقای احمد نژاد در نامه خطاب به نمایندگان توپخانه خود اش را رو به قوه مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته است که نشان دهنده بالا گرفتن دعوا بر سر تعیین رییس کل بانک مرکزی است.
احمدی نژاد خواستار منتشر شدن مذاکرات درون مجمع تشخیص شده که به موضوع اختلاف دولت و مجلس بر سر تعیین رییس کل بانک مرکزی رسیدگی می کند. جالب است که ایشان مطرح کرده که عده ای می خواهند تن به قانون و رای مردم ندهند، که البته این گفته را باید پیش چشم خود ایشان و آقای خامنه ای بیش از هر کس دیگری گذاشت.
نکته دیگر در این باره این است که آقای حسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس هم پاسخ جالبی داده و گفته به جای نامه نگاری آقای احمدی نژاد بهتر بود در زمان رسیدگی به این قانون در جلسات مجلس شرکت می کرد و نظرات خوداش را با مجلس در میان می گذاشت.
بینش سیاسی نماینده اصفهان
نکته ششم این که خانم نیره اخوان نماینده اصفهان در صحبت و تحلیلی که از مذاکرات استانبول کرده گفته که خانم کاترین اشتون با نگاه سیاسی که پشت آن تفکر صهیونسی است مذاکرات را به انحطاط کشیده است . نماینده اصفهان، یکی از شهرهای بزرگ ما، در مجلس دیدی در این حد به مسایل سیاسی جهان دارد.
حزب الله لبنان نجیب میقاتی میلیاردر 55 ساله لبنانی را نامزد پست نخست وزیری کرده است و در لبنان تظاهراتی هم علیه این نامزد برگزار شد.
نکته آخر این که دو تن از ماموران نیروی انتظامی در تعقیب و گریز برای دستگیری قاچاقچیان کالا و مشروبات الکلی در تصادف گردنه صلوات آباد سنندج کشته شدند. جالب است که منابع مختلف تائید می کنند که پشت قاچاق مواد مخدر و سر نخ اصلی مواد مخدر دست سپاه است و مامورینش هم در درگیری با قاچاقچیان کشته می شوند.فسادی که در آن قسمت از بخش های سپاه دیده می شود شبکه مافیایی گسترده ای دارد.
اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment