Wednesday, January 19, 2011

گفتگوی روزانه محسن سازگارا دوشنبه 27 دی 2569

سه شنبه 27 دی ماه 89،18 ژانویه 2010 میلادی

امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم.

عقب نشینی دوباره دولت

نکته اول این که گزارش هایی رسیده از این که دولت، همان طور که پیش بینی می شد در مورد نرخ تاکسی ها هم عقب نشینی می کند. همان طور که در مورد کامیون دار ها دولت ناچار به عقب نشینی شد و گازوییل را به نرخ قبل برگرداند. الان نرخ هایی که برای بهمن ماه می خواهد درمورد تاکسی ها اعمال کند صرف نمی کند و صحبت از این است که برای تاکسی ها هم سهمیه با نرخ پایین بنزین قرار دهند.

همین طور اخباری هست که وجه نقدی حذف یارانه ها را برای ماه های اسفند و فروردین به حساب ها بریزند و به این ترتیب ماه بهمن را حذف کنند، مشکلات دیگری هم در این بحث یارانه ها پیش آمده از جمله این که مثل هر سال به دلیل کمبود گاز طبیعی، دولت مجبور شده با سرد شدن هوار فشار گاز را پایین بیاورد و در خیلی صنایع و نیروگاه ها هم گاز را قطع کند اما با نرخ جدید گاز اگر بخواهند برای مردم قبض بفرستند اعداد نجومی خواهد بود که احتمالا دولت ناچار است اینجا را هم عقب نشینی کند. این آشفتگی مالی که خلق شده ضمن آن که نظم مالی را به هم می زند مانع از ورشکستگی کارخانه جات داخلی هم نمی شود.

کارگران یک شرکت پیمانکاری که برای راه آهن قزوین هم کار می کنند جلو استانداری گیلان تجمع کرده اند و خواهان دریافت یازده ماه حقوق معوقه خودشان شده اند.

نامه ای از شکنجه های وحشیانه

نکته دوم این که آقای طبرزدی از داخل زندان نامه ای داده و گفته که جنبش سبز راه رهایی مردم ایران است و انتقاداتی را هم از طرح یارانه ها و مسیری که اقتصاد کشور در حال طی کردن است انتقاد کرده است. نامه بسیار تکان دهنده هم زانیا و لقمان مرادی دو تن از مبارزین کرد محکوم به اعدام نوشته اند که در آن مطرح کرده اند که اتهام ترور فرزند امام جمعه کار آنها نبوده است و این دو جوان که اعترافات تلویزیونی هم از آن ها پخش شده در این نامه توضیح داده اند که چگونه به طرز وحشایانه شکنجه شده اند تا مجبور به اعتراف شوند و دادگاه دستپاچه ای که قاضی صلواتی حتی نمی دانسته کدام زانیا مردای است و کدام لقمان مرادی اما به آن ها حکم اعدام داده است.

خانم زهره الهیان رییس کمیسیون حقوق بشر مجلس در نامه ای که برای رییس جمهور برزیل نوشته خبر داده از لغو سنگسار خانم سکینه محمدی آَشتیانی و گذشته اولیای دم و بنابراین منتفی شدن حکم اعدام او و تبدل اش به ده سال حبس البته اگه بر توجه به دستگاه قضایی کشور حکم از جای دیگری تغییر پیدا نکند.

آقای رضا خندان همسر نسرین ستوده به همراه خانم فرزانه روستایی، کیوان مهرگان و دکتر فریبرز رییس دانا از زندان آزاد شدند. البته همگان با سپردن وثیقه و به صورت موقت آزادند.

مصاحبه کروبی و توضیح رهنورد

نکته سوم این که آقای کروبی در مصاحبه ای که با سایت سحام نیوز داشته در مورد موج اتهامات اخیر گفته عملکرد مهم است ، عمامه و تاج ملاک نیست و حرف های امام جمعه تهران را با شاه مقایسه کرده ضمنا شاید برای اولین بار ایشان گفته که بعد از فوت آقای خمینی یک هفته مجلس خبرگان تعطیل شد ولی بعد از آن یک مرتبه ولایت مطلقه فقیه مطرح شد و آنچه امروز در کشور می گذرد یک جریان بیست ساله است.

خانم زهرا رهنورد هم در یادداشتی که برای سایت کلمه نوشته به اتهاماتی که مشاور وزیر اطلاعات زده و ارتباط ایشان با سازمان مجاهدین خلق توضیحاتی را داده از جمله دستگیری خانم زهرا حاتمی را مطرح کرده که به جرم اتهام ارتباط با مجاهدین در زندان است و آنچه که به آن استناد کرده یک جلسه قرآن است که با خانواده زندانیان سیاسی برگزار شده است.

رد گزارش دیلی تلگراف از بوشهر

نکته پنجم این که سازمان انرژی اتمی نوشته روزنامه دیلی تلگراف را تکذیب کرد. این روزنامه نوشته بود که کارشناسان روسی به کرملین نوشته اند که در نیروگاه بوشهر مشکلات جدی به دلیل ویروس استاکس نت بروز کرده که راه اندازی آن را حدالقل به مدت یک سال به تعویق می اندازد سازمان انرژی اتمی در تکذیبه خوداش از لفظ روزنامه "کثیف" دیلی تگراف استفاده کرده و گفته ما همان سال گذشته جلو ویروس استاکس نت را گرفته ایم در حالی که بسیاری از کارشناسان معتقداند این ویروس به گونه ای است که خوداش را نشان نمی دهد و دستگاه های کنترلی زیمنس را از دقت می اندازد.

سقوط بویینگ

نکته ششم این که معاون استانداری آذربایجان غربی علت سقوط هواپیما دید کم یا فرودگاه نبوده و هر چه بوده داخل هواپیما بوده و درواقع مشکل فنی بوده است.

فشار مضاعف بر رحیمی

نکته بعدی این که فشار روی آقای رحیمی معاون آقای احمدی نژاد افزایش پیدا کرده. آقای نادران مطرح کرده که مدرک ایشان را از وزارت علوم استعلام کرده اند و وزارت علوم هم گفته که مدرک ایشان نه هیات وزیران و نه به وزارت علوم ارائه نشده است. آقای زاکانی هم که به عنوان یکی از رقبای اصولگرایان فعلی مطرح می شود هم گفته که آقای رحیمی باید در دادگاه به اتهاماتی که علیه اش مطرح است پاسخ دهد، به نظر می رسد روز به روز به شدت این دعوا اضافه می شود.

گشترس فقر تا سرقت صدقات

نکته آخر این دویست صندوق صدقات در قائم شهر سرقت شده و این حمله به صندوق های صدقات در شهر های دیگر هم گزارش شده که نشان دهنده گسترش فقر در میان مردم است. موضوعی است که در استراتژی این مرحله جنبش باید به آن پرداخت و روزهای آینده بیشتر به آن می پردازیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی ا

No comments:

Post a Comment