Sunday, January 30, 2011

آیت‌الله نوری‌همدانی: طنین صدای مردم تونس نشانه فراهم شدن مقدمات ظهور است

آیت‌الله نوری‌همدانی:
طنین صدای مردم تونس نشانه فراهم شدن مقدمات ظهور است



یكی از مراجع عظام تقلید گفت: طنین صدای مردم تونس نشان از بیداری و آگاهی مردم در برابر مستكبران را دارد و این خود زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم خواهد ساخت.

به گزارش فارس ، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و مسئولان فرهنگی سراسر كشور با اشاره به مسئولیت‌های انسان در اجتماع اظهار داشت: نخستین مسئولیتی كه انسان با آن روبه‌رو است مسئولیت فردی است كه علم، ایمان، عقل، تقوا و تعهد را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی انسان ادامه داد: اسلام دین اجتماعی است و انسان در پرتو اجتماع زندگی می‌كند و در واقع نیازهای مادی و معنوی انسان در سایه اجتماع به‌وجود می‌آید.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان كرد: در مسئله «دین از سیاست جدا نیست» روشن می‌شود كه مسلمانان باید از احوال یكدیگر در سراسر دنیا اطلاع داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینكه در رساله حقوق امام سجاد(ع) مسئولیت‌های انسان مطرح شده است، یادآور شد: در این كتاب حركات و رفتار انسان و حقوقی كه به آن مرتبط است، بیان شده است.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود گفت: كشور قرن‌ها گرفتار استبداد و استكبار بوده و بارها انحراف از مسیر اسلام حاصل شده است و مستكبران در راس حكومت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینكه اسلام كرامت انسانی را مهم می‌شمارد، اضافه كرد: سلطنت در اسلام معنایی ندارد و حاكمان حكومت اسلامی باید همانند مردم زندگی كنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌ها و تلاش‌های آیت‌الله كاشانی در مبارزه به منظور ملی شدن صنعت نفت بیان داشت: فقها همواره در مبارزه با استكبار و استبداد پیشتاز بوده‌اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان كرد: علما مرزبانان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوده‌اند و در برابر فرهنگ‌های غربی و اموری كه دشمنان القا می‌كنند، مقابله كرده و درصدد جلوگیری از نفوذ آن هستند.

وی با بیان اینكه زمان مسئولیت‌آفرین است، عنوان كرد: مسئولیت دیگری كه بر عهده انسان قرار دارد مسئولیت زمانی است، با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی و بركات آن باید بیدار و هوشیار باشیم و نظام جمهوری اسلامی كه به بهای خون هزاران شهید برپا شده است را حفظ كنیم.

این مرجع تقلید تصریح كرد: مسئولیت شغلی نیز از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است، هر فرد در هر مسئولیت و شغل اجتماعی كه قرار می‌گیرد باید آن را امانتی از جانب خدا تصور كند و در راه اهداف صحیح و موازین نظام رفتار كند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به قیام مردم تونس، مصر، اردن و دیگر كشورها اضافه كرد: این انقلاب‌ها نشان از بیداری و هوشیاری ملت‌ها در برابر مستكبران است.

وی یادآور شد: مردم جهان رفته رفته بر مستكبران غلبه می‌كنند و این امر زمینه‌ساز ظهور امام‌ عصر(عج) خواهد بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بعد از فتنه و جریانات سال 88 برآن شدم كه در بین مردم حضور داشته و با آنها سخن بگویم و این به نفع نظام و انقلاب است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: سخن با مردم و پرسش و پاسخ با آنان در سراسر كشور از اهداف سفرهای استانی بنده است.

No comments:

Post a Comment