Sunday, January 30, 2011

امام جمعه تبریز: معترضان در ایران از وقایع مصر عبرت بگیرند

امام جمعه تبریز: معترضان در ایران از وقایع مصر عبرت بگیرند
10 بهمن 89 - 14:00


آیت‌الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز:

معترضان در ایران از وقایع مصر عبرت بگیرند


آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز می‌گوید مشاهده ایرانی «توسعه یافته» در همه زمینه‌ها ملت‌های منطقه را به «جوش و خروش» آورده و این حرکت هشداری برای «فتنه‌گران داخلی و خارجی» است.

به گزارش روز گذشته (نهم بهمن) ماه خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای مجتهد شبستری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی گفته که «فتنه‌گران» داخلی باید از حوادث کشور‌های تونس و مصر «عبرت» بگیرند.

به گفته این روحانی، حوادث اخیر در این دو کشور عربی نتیجه به «زیربار رفتن سیاست‌های آمریکا» از سوی حکومت‌های این دو کشور است و در حال حاضر «ملت‌های مسلمان این کشورها از ایران اسلامی الگو گرفته‌اند.»

امام جمعه تبریز افزوده که «مشاهده ایرانی توسعه یافته در ابعاد مختلف علمی، دفاعی، عدالت اجتماعی و اسلامیت، ملت‌های منطقه را به جوش و خروش واداشته است.»

جمعه گذشته نیز وزارت خارجه جمهوری اسلامی از مقام‌های مصر خواسته بود «صدای ملت خود را شنیده» و با آنها برخورد خشونت‌بار نداشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم نیز با انتقاد از سرکوب مردم قم اعلام کرده که اسلام برخورد فیزیکی با اهل سنت را ممنوع کرده است.

اظهارات این دسته از روحانیون در خصوص شرایط تونس و مصر در شرایطی ایراد می‌شود که معترضان به نتیجه انتخابات بارها نسبت به ادامه سرکوب‌ها در ایران به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند.

معترضان می‌گویند در صورتی که حاکمیت جمهوری اسلامی به سرکوب‌ها ادامه دهد به سرنوشتی مشابه سرنوش حسنی مبارک و بن علی در مصر و تونس گرفتار خواهد شد.

این در حالی است که روحانیون وابسته به قدرت در ایران و برخی فعالان سیاسی محافظه‌کا از تحولات این کشور‌های عربی قرائت دینی دارند و معتقدند این اعتراض‌ها اسلامی و برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است

No comments:

Post a Comment