Sunday, January 30, 2011

در واکنش به اعدام زهرا بهرامی، هلند روابط خود با ایران را به حال تعلیق درآورد

در واکنش به اعدام زهرا بهرامی، هلند روابط خود با ایران را به حال تعلیق درآورد>>>


در پی اعدام زهرا بهرامی، شهروند ایرانی – هلندی در ایران، وزارت خارجه هلند روز شنبه از به حالت تعلیق درآمدن تمامی تماس‌های رسمی هلند با ایران خبر داد و به تمامی ایرانیان شهروند هلند توصیه کرد که از سفر به ایران خودداری کنند.


به گزارش وب‌سایت وزارت خارجه هلند، اوری روزنتال، وزیر خارجه هلند روز شنبه با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی روابط دیپلماتیک هلند با ایران قطع می‌شود، افزود: تصمیم دارد تا در این رابطه اقدامات بیشتری انجام داده و اقدام‌های دیگری را نیز در چارچوب اتحادیه اروپا مطرح کند.

وزیر خارجه هلند در ادامه گفت: در این رابطه روز جمعه سفیر ایران در هلند را احضار کرده ‌است.

دادگاه انقلاب صبح امروز اعلام کرد که زهرا بهرامی اعدام شده است. او به اتهام «نگه‌داری ۴۵۰ گرم کوکائین و مشارکت در فروش ۱۵۰ گرم کوکائین» به اعدام و مصادره اموال، و به اتهام «نگه‌داری ۴۲۰ گرم تریاک» به پرداخت ۱۴ میلیون ریال جزای نقدی و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شده بود.

زهرا بهرامی، در حالی امروز با حکم دادگاه انقلاب و بر اساس اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام شد که در روز عاشورای سال ۱۳۸۸ بازداشت شده و در زمان بازداشت نیز، اتهام جرایم امنیتی به او نسبت داده شده بود. گفته می‌شود که در زمان اجرای حکم اعدام او، پرونده امنیتی‌اش هنوز به صدور حکم منجر نشده بود.

No comments:

Post a Comment