Sunday, February 28, 2010

انتظارات رهبری از رییس قوه ی قضاییه درباره ی اعدام مخالفان سیاسی

طبقه بندی: سایر
اختصاصی جرس/ انتظارات رهبری از رئیس قوه قضائیه درباره اعدام مخالفان سیاسی
لاریجانی: درخواست مقامات مافوق از من بیش از اینها بوده است!
شبکه جنبش راه سبز (جرس): به دنبال اعدام آرش رحمانی پور و محمدرضا علی زمانی در تاریخ 8 بهمن 88 شیخ صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه از سوی بسیاری از آشنایان و بستگان از جمله سید مصطفی محقق داماد رئیس اسبق بازرسی کل کشور مورد اعتراض شدید واقع شده که چگونه جرأت کرده حکم اعدام معترضان سیاسی صادر کند و دست خود را به خون بیگناهان آلوده نماید؟


به گزارش خبرنگار جرس از تهران، شیخ صادق لاریجانی در پاسخ اینگونه انتقادات پاسخ داده است " بروید خدا را شکر کنید. تازه من جلوی موج اعدامها را گرفته ام و تعداد اعدام شده ها را تقلیل داده و کنترل کرده ام!"
به گزارش خبرنگار جرس، لاریجانی برای اثبات مدعای خود به مباحث مطرح شده در یکی از جلسات شورای استفتای آقای خامنه ای اشاره کرده که در اواسط بهمن ماه در حضور خود وی تشکیل شده بود و آقایان شیخ محمد یزدی، شیخ احمد جنتی و شیخ محمد مؤمن قمی نیز در آن شرکت داشته اند.
در جلسه یادشده سه فقیه حکومتی مذکور ضمن پشتیبانی قاطع از اعدام رحمانی پور و علی زمانی خواستار ادامه روند اعدامها شدند. آنها اظهار داشتند که به لحاظ شرعی می باید همه سران فتنه که در زندان هستند اعدام شوند و فقه هرگز اجازه تضعیف حکومت اسلامی و ولایت فقیه را به احدی نمی دهد.
آنها به صراحت اعلام کردند که اگر از اول معاندان فتنه گر را اعدام کرده بودید، کار به اینجا نمی رسید و اکنون نیز برای کور کردن چشم فتنه چاره ای جز اعدام همه فتنه گران نداریم.
خبرنگار جرس می افزاید، آقای خامنه ای در پاسخ به بیانات فقهای مجلس استفتایش اظهار می دارد:" شما به لحاظ فقهی بحثتان را بکنید، اما به لحاظ سیاسی ازدیاد اعدامها برای نظام مضراتی دارد".
لاریجانی تصریح می کند که آقا (خامنه ای) در عین حال به من فرمودند: "انتظار ما انصافا بیشتر از اینها بوده است."
صادق لاریجانی می افزاید:" تمام کوشش من تا کنون این بوده که نگذارم بیش از این اعدام صورت بگیرد و الا درخواست مقامات مافوق از من بیش از اینها بوده است!"

No comments:

Post a Comment