Sunday, February 28, 2010

کلهر: نگرانم جوانان سوار اتوبوسی غیر از اتوبوس نظام شوند.

کلهر: نگرانم جوانان سوار اتوبوسی غیر از اتوبوس نظام شوند!
شبکه جنبش راه سبز (جرس): مشاور رسانه‌ای و خبرسازِ محمود احمدی نژاد، طی مصاحبه ای جنجالی، ضمن "اشتباه خواندن برپایی جشن پیروزی احمدی نژاد در روزهای پس از انتخابات ، از "نگرانی خود برای سبزها" سخن گفت و تاکید کرد "الان زمانی است که حتی اصلاحات می‌تواند خطرناک و یا کمک کننده باشد." وی همچنین از سقوط چند میلیونی آراء احمدی نژاد پس از مناظره با میرحسین موسوی خبر داد وهمزمان اتهاماتی عجیب را نیز متوجه ندا آقاسلطان و جنبش نمود.



اطلاق لفظ سران فتنه را قبول ندارم

مهدی کلهر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد، روز گذشته طی گفتگویی با خبرگزاری مهر، ضمن انتقاد از مقامات، حامیان و رسانه های حکومت پیرامون "فتنه" خواندن جنبش سبز و رهبران اصلاحات و اعلام اینکه "لفظ سران فتنه را قبول ندارم"، تصریح کرد "من هرگز لفظ سران فتنه را در مورد دو کاندیدای رقیب احمدی نژاد استفاده نکرده و نخواهم کرد.من تاکید دارم سران جدا و مزدوران جدا هستند.فتنه هم جدا است.مزدوران کسانی هستند که چاقوکش هستند و پول می‌گیرند ولی نه ازاشخاص مشهوری که خودشان بیشتر بازی خورده هستند تابازی گردان. این ساختار بسیار پیچیده است."

برپایی جشن پیروزی احمدی نژاد اشتباه بود

مشاور جنجالی رئیس دولت، ضمن بیان این نکته که "برپایی جشن پیروزی احمدی نژاد اشتباه بود"، خاطرنشان کرد "کسانی که میدان ولی عصر را پس از انتخابات به جشن پیروزی تبدیل کردند، اشتباه کردند. اشتباه بزرگی هم کردند. من که نماینده احمدی نژاد بودم نمی‌دانستم همچون جشنی تدارک دیده‌اند و در تلویزیون آنرا مشاهده کردم."

نگران سبزها هستم؛ مبادا...

مهدی کلهر در ادامۀ این مصاحبه – به زعم خود- به تحلیل وقایع و رویدادهای جنبش پرداخته و با اشاره به راهپیمائی میلیونی مردم تهران در روزهای آغازین جنبش، می گوید: "به احساس مسئولیت افراد ساده دلِ راهپیماییِ اعتراضیِ مردم در ۲۵ خرداد احترام می‌گذارم، اما معتقدم در راهپیماییهای بعدی همه بازی خوردند." کلهرهمچنین مدعی شد "من نگران جنبش سبز هستم. افرادی که بعضاً متخصص یا جوانانی جویای علم و تخصص هستند که نمی‌توان آنها را حذف کرد.این تعداد را متاسفانه چند ماه پیش در اتوبوس خود سوار نکردیم و رانندۀ آنها، خودش را با برآوردهای غلط بیرون انداخته است. نگران هستم که این تعداد را راننده دیگری بر اتوبوس دیگری سوار کند. اتوبوسی غیر از اتوبوس نظام."

این تسویه حساب خطرناک است

مشاور رسانه ای احمدی نژاد، سپس اعتراضات مدنی جنبش سبز مردم ایران را نیز مورد تحلیل قرار داده وی خاطرنشان کرد: "لایه میانی موج سبز جزو متخصصان و اندیشمندان دوست داشتنی کشور هستند. نباید این افراد را حذف کرد. اصلا قابل حذف کردن نیستند. اشتباه بعضی از ما این است که می‌خواهیم تسویه حساب کنیم و در این تسویه می‌خواهیم تکلیف همه را هم روشن کنیم. اگر یک صاحبنظر سیاسی و اصولگرا می‌خواهد با اصلاحات تسویه حساب کند اینجا جای آن نیست. حوادث پس از انتخابات جای تسویه حسابها نیست. این تسویه حساب خطرناک است."

سقوط میلیونی آراء احمدی نژاد پس از مناظره با موسوی
مهدی کلهر پیرامون مناظره های انتخاباتی، نتیجه انتخابات و حوادث مرتبط گفت: "از نتیجه انتخابات و پیروزی احمدی نژاد به هیچ عنوان شوکه نشدم . ۵ صبح قبل از رای گیری، تعداد رای احمدی نژاد ۲۵ میلیون نفر بود که چهار میلیون آن را در مناظره با موسوی از دست داده بود وگرنه حدود ۳۰ میلیون رای داشت. احمدی نژاد برخلاف مناظره با دکتر محسن رضایی که یک مناظره منطقی بود در مناظره با موسوی خوب عمل نکرد."

به معنای اسم ندا آقاسلطان توجه کنید

مشاور رسانه‌ای رئیس دولت، در پاسخ به پرسشی پیرامون اینکه "این جنبش چند کشته در حوادث پس از انتخابات داشته؛ اما سئوال این است که چرا تنها برای خانم ندا آقا سلطان بورسیه در کشورهای خارجی درست می‌شود؟ چرا بورسیه برای ترانه موسوی و یا عاطفه امام ایجاد نشد؟!"، گفت: "به معنای اسم ندا آقاسلطان توجه کنید. ترجمه اسمش به انگلیسی می‌شود فریاد آقای شاهیعنی این مملکت با سابقه سی سال جمهوری به جایی نرسید و باید رضا پهلوی برگردد!! آنها نمی‌دانستند که سلطان در فارسی دیگر این بار را ندارد."

قابل ذکر است از آنجا که نداآقاسلطان دانشجوی فلسفه بود،دانشگاه آکسفورد بورسیه ای تحت نام وی راه اندازی کرده است.

فیلم بازی کردن ندا آقا سلطان

مهدی کلهر در ادامه گفتگوی خود پبرامون حوادث اخیر، ضمن حمله به شهید ندا آقاسطان و متهم نمودن او به "همکاری با غرب" و "دروغ" خواندن نحوه شهادت وی، خاطرنشان کرد "اینها ابزار جنگ نرم است اما ندا آقاسلطان دختر ساده‌ای بود و نمی‌دانست بعد از فیلمی که بازی می‌کند و در آن خودش را به مردن می‌زند در آمبولانس واقعا کشته می‌شود آن هم به دست همین آقای پزشک؛ فراری به انگلیس."

آرزوی نرگس

لازم به ذکر است نرگس كلهر دختر مشاور رسانه ای رئیس دولت، پس از انتخابات ریاست جمهوری و در جریان اعتراضات مردمی، با فیلمی در "محکومیت شکنجه" در فستیوال حقوق بشر نورنبرگ آلمان شرکت کرد و همانزمان نیز به جنبش سبز پیوست و با بیان این مطلب که "نگرانم که اگر به کشورم بازگردم، مشکلی بوجود آید"، اعلام پناهندگی کرد.
نرگس اظهار امیدواری کرده بود که "پدرش از او حمایت کرده و روزی تغییر عقیده دهد و به مسیر درست بازگردد."
وی پیرامون حضور سبز مردم و راهپیمائی های بزرگی که بعدها پدرش نیز یکی را مورد اشاره قرار داد گفته بود "کمی خلوت لازم است تا انسان چشمانش را باز کند و تصمیم بگیرد، راه درست وجود دارد و آن راه میلیون ها انسانی است که در جستجوی آزادی به خیابان ها آمدند

No comments:

Post a Comment