Tuesday, August 24, 2010

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا یکشنبه 31 امرداد 69

یکشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۹ و ۲۲ آگوست ۲۰۱۰
امروز راجع به ۹ موضوع صحبت می‌کنیم:
موضوع اول ادامه‌ی بحثمان درباره روز قدس و جایگاه آن در سلسله آکسیون هایی است که مجموعه‌ی آنها ما را به پیروزی می‌رساند. روز‌های گذشته صحبت کردیم که سال گذشته در همین زمان، حکومت بر سر یک اکسیون باخت- باخت بود.وقتی‌ که در روزهای حکومتی ما به خیابان‌ها می‌رفتیم، به این دلیل که اگر می زد آبرویش می رفت و اگر نمی‌زد جمعیت به صورت میلیونی حرکت می کردند. اما از یک جایی‌ به بعد حکومت تصمیم گرفت که باخت نوع دوم را انتخاب کند و آن را در عاشورا و ۲۲ بهمن نشان داد و این آبروریزی را برای خود خرید که هیچ ارزشی برای روزهای مقدس ومذهبی‌ و حتی روزهای خودش هم قائل نیست، درواقع نشان داد که یک حکومت سرکوبگر و جنایت کار است. با نمایش این سرکوبها همه دنیا هم به چنین برداشتی از حکومت ایران رسیدند، بنابرین با احتساب تجربه گذشته، ما آن کارهایی را که میتوانیم‌ در روز قدس بکنیم باید با در نظر گرفتن این واقعیت باشد. کسانی‌ می گویند راهپیمایی که انجام شده و با آن حکومت پایین نیامده است، همانطور هم که قبلا در این مورد بارها صحبت کرده ایم،مجموعه یکسری فعالیت‌ها است که موجب پایین کشیدن حکومت می شود، مجموعه‌ی این کارها موجب مشروعیت زدایی، تقویت همبستگی‌ و مقاومت ملی‌، ایجاد شکاف در حکومت و فلج سازی حکومت می شود . همهٔ این موارد و دست به دست یکدیگر است که توازن قوا را به نفع مردم و به زیان حکومت بهم می‌‌ زند و فروپاشی حکومت فرا می‌رسد. بنابراین با یک راهپیمایی و با یک اکسیون خاص مانند یک شمع روشن کردن یا یک الله اکبر گفتن، طبیعی‌ است که حکومت پایین نمی آید، اما هر کدام از این کارها کمک می‌کند به یکی‌ از آن هدفها و در خدمت استراتژی کلان و مجموع آنهاست که منجر به پایین کشیدن حکومت می شود. به همین دلیل وقتی‌ امکانی باشد که حرکت در خیابان و تظاهرات خیابانی (که یکی‌ از ده‌ها کاری است که می‌توان انجام داد) اگر بتوانیم همبستگی‌ و مقاومت ملی‌ را نشان دهیم و متقابلأ حکومت را فرسوده کنیم، درواقع این کار به عنوان یه سنگ از مجموعه‌ی بنایی است که در مبارزه در حال ساختش هستیم، میتواند به ما کمک کند. آن چه که قطعی است و تمرین هم کرده ایم و در روز قدس هم می تواند انجام شود الله اکبر گفتن در شب قبل از روز قدس است و در خود روز قدس تهیهٔ فیلم و عکس از مزدوران، حرکت‌های آنها و پخش این فیلم‌ها است که هم شناسایی می شوند و هم آبروی آنها می رود. نکته دیگر که لزوم آن را فهمیده ایم این است که وقتی‌ شهرستانها هم به حرکت بپیوندند، بار را از روی دوش تهران کم می کنند، توان مزدوران و حکومت را در سطح کشور پخش می کنند. بنابرین همه کسانی‌ که‌ در شهرهای مختلف دارند برنامه ریزی می کنند و شعار می نویسند از مردم دعوت کنند تا به این حرکت بپیوندند، چون در مجموع به حرکت مردم کمک می‌کند. این‌ها کارهایی است که قطعا می‌توان انجام داد، اما اینکه چگونه در خیابان حضور پیدا کنیم( بخصوص الان هم که آقای کروبی اعلام کرده اند که حضور خواهند داشت) آیا اگر در مسیرهای حکومتی که می‌رویم، مسیرهای جایگزین داشته باشیم؟ اگر مسیرهی جایگزین هم اشغال بود، چگونه پراکنده شویم؟ چه فعالیتهایی را در سطح شهر انجام دهیم و چگونه آنها را منعکس کنیم؟ که در روزهای آینده به آن می پردازم که اگر میخواهیم حرکتی در خیابان داشته باشیم، بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را از آن انجام دهیم.
نکته دوم اینکه لایحه‌ی خانواده که در مجلس مطرح شده است و این روزها سر و صدا به پا کرده است، به طوری که بسیاری از تشکلات اسلامی زنان و بسیاری از فعالان زن که از نزدیکان حکومت هم بوده اند، اعتراض کرده اند به خصوص به ماده ۲۳ این لایحه به شدت حمله کرده اند که به مردان اجازه‌ای چند همسری می دهد. به قول یکی‌ از این فعالین که روز گذشته مصاحبه مطبوعاتی انجام داده بود، گفته بود که زن ماشین لباسشویی یا خودرو نیست که مرد تبدیل به احسنش کند و بتواند جوانتر و تازه ترش را بخرد و ازدواج را امر مقدسی بیان کرده است که بین زن و مرد بسته می شود و احترام متقابل و حقوق مساوی می‌خواهد. بهرحال آنچه که در مقابل لایحه‌ی خانواده و این ماده‌ای ظالمانه و سایر مواردش، به نظر می رسد این است که جنبش نیرومند زنان که خواهان حقوق مساوی هستند، با تجهیز خود اعتراضات گسترده‌ای را شکل دهد، بالاخص اینکه طیف بسیار بزرگی‌ از فعالین زنان همگی‌ بر این نقطه اتفاق نظر دارند که این لایحه به معنی‌ پایمال کردن حقوق زنان در جامعه است.
نکته‌ی سوم اینکه نیروگاه هسته‌ای بوشهر سرانجام پس از ۳۴ سال ، روز گذشته آغاز سوخت گیریش انجام شد. پروژه‌ای که ابتدا با زیمنس آلمان قرار داد داشت که از دو نیروگاهش که یکی‌ ۷۵ درصد و دیگری ۶۰ درصدش تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به انجام رسیده بود، اما بعد از انقلاب اسلامی متوقف شده و در سال ۱۳۷۱( ۱۹۹۲) با روسها قرار داد بسته شد که به جای آلمانیها پروژه را تمام کنند و ۱۷ سال هم کار با روسها طول کشید و مجموع ۱/۰۴ میلیارد دلار از ایران پول گرفتند یعنی‌ ۲برابر نرخ بین المللی این نیروگاهها. بنده شخصا امیدوارم وقتی‌ که این نیروگاه راه می‌افتد به سرنوشت چرنوبیل دچار نشود، چون خیلی‌ها از تکنیکی‌ که روسا ارائه داده اند، ابراز نگرانی کرده اند.
نکته چهارم اینکه آقای عیسی سحرخیز که اخبار نگران کننده‌ای در مورد سلامتیشان وجود دارد، مقامات زندان رجائی شهر از انتقال آقای سحرخیز به بیمارستان جلوگیری کرده اند، درحالیکه ایشان نیاز دارند که به بیمارستان منتقل شوند.
نکته پنجم اینکه معاونت سیاسی وزارت کشور در مصاحبه‌ای که روز گذشته داشته، رسما اعلام کرد که سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت غیر قانونی‌ هستند. همچنین راجع به خانه‌ی احزاب هم گفته است که تغییراتی‌ را که باید در اساسنامه بدهند را انجام نداده اند و بنابرین تا تغییرات را اعمال نکنند، فعالیت‌هایشان قانونی‌ نیست. این اعلام رسمی‌ توسط معاونت سیاسی وزارت کشور، پیرو صحبتهایی که قبلا داشته اند، کاملا نشان می دهد که کودتاچیان به هیچ عنوان تحمل هیچ جناح و حزب مخالف خود را ندارند.
نکته ششم اینکه روز گذشته بحرین اعلام کرد که شبکه‌ای از منسوبین به ایران را دستگیر کرده است که بیش از ۲۵۰ نفر هستند و شبیه این شبکه در سایر کشورهای عربی‌ و اسلامی هم وجود دارد که ایران آنها را شکل داده است. به هرصورت این خبر از اخباری است که از دلش تنش‌ها و درگیری های بیشتر و خبر‌های جدیدتری بیرون خواهد آمد.
نکته هفتم اینکه مادران داغدارطی اطلاعیه ایی اعلام کردند که اسمشان را به مادران پارک لاله تبدیل کرده اند و این مادران عزیز که مبارزاتشان بر پیشانی مبارزات ملت ایران می‌‌درخشد به درستی‌ در اطلاعیه اشان توضیح داده اند که خودشان را مادران تمام شهدای جنبش سبز و شریک غم تمام مادرانی می دانند که زیر فشار قرار گرفته اند.
نکته هشتم اینکه وزیر نیروی سابق آقای احمدی نژاد (آقای فتاح) درمصاحبه ای با توجه به سمتش که مسوول بنیاد تعاون سپاه شده است، به شدت به دولت حمله کرده است و گفته است که در ‌واگذاری‌های دولت باید به عقل اقتصادیش شک کرد، زیرا دولت گاه فروشنده است و گاهی خود خریدار است. به هرحال این حملات وزیر سابق کابینه آقای احمدی نژاد به دولت احمدی نژاد، انتها و نتیجه گیری آن برایشان مهم است و آن این است که آقای فتاح به ازای ۴۵۰ میلیارد تومان طلبی که بنیاد تعاون سپاه از دولت، متقاضی گرفتن نیروگاه‌های دولت شده است. به دنبال مخابرات ،احتمالا به دنبال نیروگاه‌ها و نیروی برق هستند که به سپاه واگذار شود و در دست سپه قرار گیرند.
نکته آخر اینکه بزرگترین اتحادیه کارگری اسپانیا هم از منصور اسانلو حمایت کرده است و یکسال حبس اضافه برای اسانلو را محکوم کرده است. همچنین برخی‌ از فعالان سندیکایی بریتانیا نیز از منصور اسانلو پشتیبانی‌ کرده اند.
اندکی‌ صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

No comments:

Post a Comment