Tuesday, August 24, 2010

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا پنجشنبه 28 امرداد2569

با درود
پنجشنبه 28 امرداد 89، 19 آگوست 2010 میلادی
امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم:
موضوع اول: آقایان بهمن احمدی امویی، عبدالله مومنی و کیوان صمیمی بهبهانی هم به بند عمومی برگشتند، به این ترتیب مهندس کیوان صمیمی اعتصاب غذایش را شکست. مجید توکلی به بند قرنطینه زندان رجایی شهر منتقل شده است و خانواده ها هم که برای دیدن عزیزانشان روز گذشته رفته بودند، موفق به ملاقات نشدند اما رئیس کل زندان ها قول داده که ترتیبی بدهد که عزیزانشان را ببینند. به هر حال تا زمانی که خانواده ها موفق به دیدن زندانیان اعتصابی نشدند نگرانی برای همه باقی است.
آقای محمد نوری زاد هم دیروز به زندان برگشت و در مصاحبه ای که با العربیه کرده است، مطرح کرده که با ادبیات متفاوتی، نامه دیگری برای آقای خامنه ای نوشته که پس از برگشتنش به زندان منتشر خواهد شد.
موضوع دوم: حکم اعدام برای خانم فرح واضحان به جرم محارب بودن و عضویت و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق صادر شده است. همین طور وکیل خانم شیوا نظرآهاری مطرح کرده که ممکن است برای او حکم محارب در نظر بگیرند. خانم زهرا رهنورد در نامه کوتاهی که نوشته تاکید کرده به اینکه ما همه شیوا نظرآهاری هستیم، و نیمی از جمعیت ایران شیوا هستند. به هر صورت نگرانی برای این دو زن مبارز بالا گرفته و نیاز به یک کارزار عمومی در سطح دنیا برای دفاع از آن ها و لغو حکم اعدامشان بوجود بیاید.
موضوع سوم: خبرگزاری فارس در گزارشی که علیه استاد شجریان نوشته است، در واقع ته حرف و درد دل کودتاچی ها را مطرح کرده است. خبرگزاری فارس که وابسته به سپاه است عنوان کرده که آقای شجریان کسی است که جمهوری اسلامی را قبول ندارد و قائل به جدا شدن دین از سیاست است، گفته که صدای من را وقتی که عکس آقای خمینی را نشان می دهید پخش نکنید. سرود ایران ای سرای امید را، برای او پخش نکنید چون برای او نخوانده ام. آن نکاتی که استاد شجریان در یک سال گذشته در دفاع از حرکت آزادی خواهانه مردم ایران و در پشتیبانی از جنبش سبز، و همراهی با ملت در داخل ایران و خارج ایران مطرح کرده در خبرگزاری فارس است و کینه و حرصی است که دارند و در واقع مطرح کرده که هرکس دلبستگی به جمهوری اسلامی دارد، تحمل شنیدن ربنای شجریان را ندارد. متقابلا باید به کودتاچی ها و سپاهی های خبرگزاری فارس گفت که به این ترتیب 80 درصد مردم که مخالف جمهوری اسلامی هستند، قطعا خواهان شنیدن ربنای استاد شجریان هستند و به همین دلیل هم اهمیتی ندارد که از رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی صدای ایشان را پخش بکنند یا نکنند. استاد شجریان و ربنای او و صدای او در دل مردم ایران جا دارد. این را هم بگویم که سنجش افکار نشان می دهد که استاد شجریان در میان پنج نفر اولی قرار دارد که هم مردم او را در جنبش آزادی خواهی موثر می دانند و هم به او اعتماد دارند.
موضوع چهارم: آقای موسوی در صحبتی که داشته به این داستان تقابل اسلام و ایران و بساطی که راه افتاده اشاره کرده و نکته مهمی که آقای موسوی دست گذاشته اینست که نه اسلامی که آقایان مطرح می کنند و نه ایرانی که آقایان مطرح می کنند، هیچ کدام مورد قبول ما نیست و هردوی این ها در واقع از جانب کسانی مطرح می شود که نه به اسلام اعتقاد دارند و نه به ایران. به هر صورت مثال هایی هم آقای موسوی می زند که اگر به ایران اعتقاد داشتند، سازمان میراث فرهنگی را اینطور در معرض اضمحلال قرار نمی دادند و اینطور به میراث کشور تعرض نمی کردند. همچنین ایشان مثال هایی می زند در رابطه با تعرض شان به حوزه اسلام و دین.
موضوع پنجم: نامه ای به امضای 183 نفر از نمایندگان مجلس تهیه شده که بعد از اینکه 20 نفر این آقایان با آقای احمدی نژاد راجع به آقای رحیم مشایی صحبت کردند، و ظاهرا نتیجه ای نگرفته اند این نامه تهیه و امضا شده است. طی آن از احمدی نژاد خواهند خواست که آقای رحیم مشایی را برکنار کند. در عین حال عده ای از نماینده ها دنبال جمع کردن امضا هستند برای اینکه آقای احمدی نژاد را به مجلس بکشانند برای اینکه از او سوال بکنند البته برای این کار باید 74 تا امضا جمع بکنند.
موضوع ششم: آقای خامنه ای در افطاری که با مسئولین حکومت داشته است، صحبتی کرده که نکات اصلی آن اینست که صحبت با آمریکایی ها چون بهشان اعتمادی نیست، بی حاصل است و در واقع در مذاکره را بسته است. همین طور مطرح کرده که اگر به ایران حمله ای بشود، جنگ به ایران محدود نخواهد بود و در واقع تهدید کرده، شبیه به حرف های سردار شادمانی و دیگر سرداران سپاه زده اند و خط تهدید که از طرف نظامی های ایران مطرح است نشان می دهد که یک خط واحدی است که همه آن ها از جمله آقای خامنه ای دارند می گویند. نکته دیگری که آقای خامنه ای گفته است، اینست که غنی سازی را ادامه می دهیم و البته این مشمول آن بحثی است که دیروز کردیم و بیشتر می خواهیم آقایون حرف هایی را بزنند بلکه سر میز مذاکره در شهریور ماه بتوانند امتیازی بگیرند و همچنین نکته جالب اینست که ایشان جرات کرده و دوباره فتوی داده، لباسی که به تن آقای خامنه ای گشاد است و مطرح کرده که حفظ وحدت مسئولان یک فریضه است و تعمد در شکاندن این وحدت، مخالفت با شرع است و خلاف شرع است. ایشان دوباره جرات کرده که فتوی بدهد و از آن فتوای که هیچ کس هم گوش نخواهد کرد. و این دعواهایی که جبهه پشت سرش دارند و مسئولین طیف های مختلف داخل حکومت دارند به هم می پرند، مطمئن باشید که باز هم ادامه پیدا خواهد کرد و این فتوای آقای خامنه ای در کوزه خواهند گذاشت و آبش را خواهند خورد. نکته آخر اینکه ایشان گفته که کاری به کار آمار های دولت نداشته باشید یعنی هر دروغ و دولنگی که دولت می گوید که کم هم نیست و صبح تا شب آمار دروغ می دهد، آقای خامنه ای گفته که کسی مته به خشخاشش نگذارد و پیشاپیش خودش را شریک تمام دروغ های دولت دروغگو کرده است.
موضوع هفتم: فردا 28 امرداد سالگرد کودتای آمریکایی – انگلیسی سال 1332 علیه دولت ملی دکتر مصدق است و فرصتی است که ما مبارزات گذشته مردم خودمان را از قبل از انقلاب مشروطه تا به امروز برای استقلال مرور کرده باشیم و بدانیم که آنچه که داریم در جنبش سبز می کنیم، حرکت بزرگی از طرف ملت ایران است که در ادامه حلقه ای از زنجیر فعالیت های 170-80 ساله ما ایرانی ها برای مدرنیته و آزادی و استقلال کشورمان است.
موضوع هشتم: روز قدس است که یکی از دو روزی است که به همراه 22 بهمن، حکومت به دلیل 30 سال حرکتی که داشته به هر صورت راهپیمایی می گذارد و به خیابان می آید. با توجه به اظهارات آقای کروبی که در راهپیمایی روز قدس می خواهد شرکت بکند. بحث راجع به این روز و پیشنهادات مختلفی که رسیده خلاصه اش را من قبلا هم عرض کردم که دو سر فصل اصلی دارد، یکی اینکه برویم داخل مسیرهای رژیم و با تمام قوا سبزش کنیم. دوم اینکه مسیر جداگانه ای را در نظر بگیریم و یا احیانا کلا تحریم کنیم و اینطور قدرتمان را نشان بدهیم. با توجه به نظری که آقای کروبی داده این بحث به نظر می رسد که گزینه اول بیشتر طرفدار دارد، من از مجموع نکاتی که بهم رسیده عرض می کنم. راجع به آن روزهای آینده باز هم صحبت خواهیم کرد. سعی می کنیم که از آن در ابعاد مختلف بحثی داشته باشیم که بتوانیم حداکثر استفاده را از آن روز برای جنبش بکنیم.
اندکی صبر سحر نزدیک استتا فردا، شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشیدبه امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment