Sunday, August 22, 2010

گفتگوی روزانه محسن سازگارا آدینه 29 امرداد 2569

جمعه 29 اَمرداد 89 بیست آگوست 2010 میلادی
امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.
روز قدس
موضوع اول روز قدس است که در واقع جمعه دو هفته بعد است اهمیت روز قدس در این است که یکی از دو روزی است که حکومت سی سال راهپیمایی دارد و اجبارا باید در خیابان بیایید و خودی نشان دهد. من قبل از این که به خود روز قدس برسم یکی دو سوالی که شده بود را مطرح می کنم.
یکی این بود که آیا استراتژی روشنی داریم؟ چه روز قدس بیرون برویم و چه نرویم به خصوص این که یکی از دوستان پرسیده بود که آقای کروبی می گوید ما بحث می کنیم اما زیر فشاریم و نمی توانیم جلسه بگذاریم و برداشت دوست ما این بود که جنبش برنامه ریزی ندارد. جنبش هر آنچه که انجام می دهد بخشی از استراتژی کلان آن است. بنابراین ما هر کاری می کنیم در خدمت ایجاد و فرسایش کودتاچی ها و نیز تقویت همبستگی و مقاومت ملی است.
در این مرحله جنبش مهمترین کار این است که فشارهایی که از سطح بین المللی با کوشش همه ایرانی ها کرده اند به سپاه وارد می شود را از سطح داخل کشور هم تجهیز بکنیم و با شدت گرفتن مشکلات اقتصادی بایکوت کردن و تحریم کالاها و اعتصاب را در دستور قرار دهیم و در واقع مسئله فلج سازی حکومت را به صورت جدی تری دنبال کنیم چرا که ان سری کارهایی که به مشروعیت زدایی از حکومت مربوط می شده به خوبی انجام شده و پاره ای دیگر از آن که به استفاده از فرصت ها و بهره گیری از تاکتیک های مختلف مربوط می شده دائما باید انجام شود و ادامه دار باشد. اما در این مرحله ما بدون این که بخواهیم نیروهایمان را خسته کنیم یا به کشته شدن و زندان مبتلا کنیم اصلی ترین کارمان در واقع تجهیز خودمان برای فلج سازی حکومت است. این را از این جهت عرض می کنم که بنابراین آن چه که کر و فر کنیم و تصمیم بگیریم توی خیابان برویم یا نه در واقع بخشی از استراتژی کلان استی که دنبال می کنیم و این طور نیست که برنامه ریزی برای جنبش نباشد.
این رو هم عرض کنم این مشی ای که جنبش دنبال می کند و به دنبال دوری از هیجانات لحظه ای و مقطعی است و با تکیه به عقلانیت و مشارکت حداکثری و هر چه بیشتر است درست است چرا که هدف جنبش ما گزار کشور به دموکراسی است و در این فرآیند هر چه بیشتر به عقل عموم تکیه کنیم و مشارکت در آکسیون مختلف داشته باشیم به این هدف بزرگ راحت تر می رسیم. من درباره برنامه ریزی جنبش در هفت ماه آخر سال باز هم روزهای بعد صحبت خواهم کرد و بحث هایی را در شاخه های مختلف جنبش صورت می گیرد ورا با شما در میان می گذارم.
اما برگردیم به روز قدس. نکته اول این که با این که حکومت هر جا مردم باشند عقب نشینی می کند و حتی انتخابات شوراها را عقب انداخته است اما تظاهرات روز قدس را نمی تواند لغو کند.
نکته دوم این که درس آموزی ما این است که حکومت برای اش دشوار شده که آدم تجهیز کند به دلیل مشروعیت زدایی و نیز فرسودگی که پیدا کرده. گزارش هایی متعددی من دارم که حتی از روستاها برای من می نویسند که حتی در روستا ها کسانی که پول گرفته اند و رفته اند با واکنش مردم مواجه شده اند و بنابراین حکومت دشواری دارد که پول بدهد و آدم بیاورد.
نکته دیگر این است که تهیه فیلم و عکس از مزدور ها و کسانی که می آورند در خیابان چه مردم را بزنند و چه نزنند بسیار کار واجب و پسنده ای است بنابراین یکی از کارهای واجب روز قدس این است که ساختمان هایی که در مسیر های حکومت است در جایی که دیده نشویم و خطری برای مان داشته باشد در نقاط امنی که تسلط به مسیر ها داشته باشیم حتمن باید بچه ها تجهیز شده آماده باشند تا از مزدور های حکومت فیلم وعکس تهیه کنند.
نکته دیگر این که دیگر مسیرهای حکومت امن نیست و ابایی ندارد که آبرویش با زدن مردم بروند اتفاقی که سال گذشته هنوز نیافتاده بود و در مسیرهای خودش مردم را کمتر می زد و می کشت. بنابراین تاکتیک پخش شده و پراکنده شدن سریع از نکاتی است که باید بتوانیم بیشتر تمرین کنیم. و ما حتی اگر مسیر های حکومت را انتخابا می کنیم بایدد بتوانیم به سرعت خودمان را به مسیر های جایگزین برسانیم .
در خصوص روز قدس که بسیار مهم است در روزهایی آینده بیشتر حرف می زنیم.
اخبار کوتاه
نکته دوم این که آقای کروبی گفته است مردم باید در مورد دینی یا غیر دینی بودن حکومت تصمیم بگیریند.
نکته سوم هیات وزیران دولت فدرال سوییس هم پیوستن سوییس به تجریم های بین المللی را تصویب کردند و در ضرب اول هم چهل شرکت و یک شخص خقیقی حسابشان در سوییس مسدود شده است.
نکه چهارم این که مردم گیلان از افزایش مبلغ قبض های برق تابستان شوکه شده اند و دهک های بالای مصرف برق تا صد در صد افزایش قیمت دارند. این داستان برق از چیزهایی است که ما می توانیم بعدا روی آن مانور کنیم.
نکته پنجم این که دفتر مرحوم آقای بهجت تمام حرف هایی را که از قول ایشان در تایید آقای احمدی نژاد نقل کرده بودند کذب محض خواندند و آن ها را تکذیب کرده است.
نکته ششم این که سپاه همان خط تهدید دنیا را به قول خودشان سیاست بازدارندگی را دنبال کرده است درباره مذاکره با آمریکا هم حرف هایی زده شده که رنگ و بوی زد آقای رحیم مشایی دارد و نشان دهند همین اختلافات است.
نکته بعدی این که شایعاتی درباه آزاد راه تهران کرج در ادامه بزرگراه همت و این پروژه مطرح شده و پرونده در سازمان بازرسی کل کشور باز شده که اختلاس ها و سوءاستفاده هایی شده است متهم اول آن آقای رحیمی معاون آقای احمدی نژاد است.
نکته آخر هم این که شایع شده که شورای امنیت ملی مصوب کرده است که یک عضو سپاه در هیات مدیره هر بانکی حضور داشته باشد و وام های بالای یک میلیارد تومان را نظر دهد.
اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment