Thursday, August 19, 2010

گفتگوی روزانه محسن سازگارا سه شنبه 26 امرداد 2569

سه شنبه 26 اَمرداد 89 17 آگوست 2010 میلادی

امروز درباره شش موضوع صحبت می کنیم

موضوع اول این که اخبار رسیده نشان می دهد آقای خامنه ای شخصا دستور عدم پخش صدای استاد شجریان را صادر کرده بوده و با گسترش مقاومت و مخالفت مردم واکنش هایی از طرف نمایندگان هم صورت گرفته و بحث هایی از داخل نظام در آمده است.

نکته دوم این که از حال بچه های اعتصاب کننده بی خبر هستیم به خانواده ها اجازه ملاقات نداده اند رییس زندان شاخ و شانه کشیده و احتمال انتقال مجید توکلی به زندان رجایی شهر هست و مهندس کیوان صمیمی بهبهانی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد. به هر صورت توجه به حال زندانیان در دستور کار ما قرار می گیرد.

نکته سوم این که بیانیه با امضا 17 تن از نویسندگان و روشنفکران و برندگان جوایز نوبل ادبیات و صلح منتشر شده که در آن علیه حکم سنگسار خانم سکینه آشتیانی مطلب نوشته اند و شخصیت های مانند میلان کوندرا، ژولیت بینوش و مرجان ساتراپی در بین این 17 نفر دیده می شود.

نکته بعدی این که آقای محسن رضایی که برای مراسم مناجات آقای منصور ارضی مداح معروف پشتیبان کودتا رفته بوده با مخالفت برخی از حمایت کنندگان کودتاچی ها- لباس شخصی ها- مواجه می شود به ماشین اش حمله می شود و ظاهرا این لباس شخصی ها دیگر پاچه دوست و دشمن را نمی شناسند و همه را می گیرند.

نکته پنجم این که روزنامه فایننشال تایمز لندن نوشته ترکیه هواپیماهای بی سرنشنی را برای حمله به اعضای پ ک ک از آمریکا خریده و در صحبتی که نخست وزیر ترکیه با رییس جمهور آمریکا داشته شرط تغییر رویه ترکیه را در برابر ایران برای در اختیار گرفتن این هواپیما ها شنیده است و رییس جمهور آمریکا گفته که نمایندگان مجلس آمریکا، ترکیه را دیگر متحد آمریکا نمی دانند. به هر صورت کاخ سفید این گزارش را تکذیب کرده اما روزنامه فایننشال تایمز خبر خودش را از قول منابعی که نخواسته نامشان فاش شود نقل کرده است.

همین طور بانک بارکلیز انگستان به خاطر رابطه با ایران 298 میلیون دلاری جریمه شده که البته پذیرفته این جریمه را بدهد و با ایران قطع رابطه کند. همین طور آقای استوارت لوی در صحبتی که کرده اعلام کرده که روش هایی که برای تغییر نام کشتی ها توسط ایران انجام می شود را آمریکا دنبال می کند و از طریق کشورهای دیگر به دنبال افزایش فشار بر کشتیرانی ایران است.

نکته آخر هم خبری است درباره ایران است که رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده ایران قصد شروع ساخت مرکز جدیدی برای غنی سازی اروانیوم دارد. این خبر که با واکنش ها ی کشورهای مختلف از جمله فرانسه مواجه شده بیشتر به یک بلوف شباهت دارد و با توجه به اختلافی که در نظام بر سر تحریم ها به وجود آمده این خبر بیشتر به یک بلوف سیاسی شباهت دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V

No comments:

Post a Comment