Wednesday, March 10, 2010

بسیجی ها! با چشم و گوش باز قضاوت کنید محارب کیست؟

بسیجی ها!
با چشم و گوش باز قضاوت کنید
محارب کیست؟
مهدی خزعلی

تازه از زندان آزاد شده بودم، فکر می کنم مرداد ماهبود، در محضر یکی از فقها و علمای جناح حاکم بودم ( همان جناحی که خود رابه غلط اصولگرا می نامند! همان جناحی که تمام اصول را فدای حکومت می کند!همان جناحی که همه چیز را برای حفظ حکومت حلال می کند! همان جناحی که میگوید برای حفظ نظام اگر نبود حاکم عادل باید از حاکم فاسق حمایت کرد! همانجناحی که همه چیز را ، خدارا، پیامبر را، علی را، فاطمه را، حسن و حسینرا، اولاد حسین را، مهدی را، قرآن را، نهج البلاغه را، نهج الفصاحه را،صحیفه سجادیه را، مفاتیح الجنان را، کتب اربعه را، قانون را به نفع خودمصادره به مطلوب می کند، همان جناحی که فقط یک اصل دارد و آن حکومت است.حاشیه نروم!)

کجا بودم ؟

در محضر یکی از علمای این جناح بودم، استناد می کرد به آیه 33 سورهمائده و می گفت: "آقایان خاتمی، موسوی و کروبی محاربند و باید کشته شوندیا به دار آویخته شوند و یا دست راست و پای چپ آنها قطع شود!

نگاهی به آیه بیاندازیم و سپس شان نزول آیه را بررسی کنیم:

إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَفِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَأَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِذَلِكَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌعَظِیمٌ

" جزای کسانی که با خدا و پیامبرش می جنگند و در زمین فساد می کنند، آناست که کشته شوند، یا به دار آویخته شوند یا دست و پایشان( یکی از چپ یکیاز راست) قطع شود یا از بلادشان تبعید شوند..."


آیا آقایان خاتمی، موسوی و کروبی سلاح برداشته اند؟ آیا به سوی مردمتیراندازی کرده اند؟ آیا با اتومبیل و موتور بر مردم تاخته اند و دست وپایشان را شکسته اند؟ آیا با گاز اشک آور و فلفل مردم را کور کرده اند؟آیا دست و پایی قطع کرده اند؟ آیا کسی را کشته اند و بعد گفته اند مننژیتگرفت و مرد؟ آیا به مسلمانی تجاوز کرده اند؟ سلاح گرم و سرد که هیچ آیاباطوم و تسمه و کابل و سیم گارو در دست این بزرگواران دیده اید؟ آیا ازپنجه بوکس ها و سنگ اندازهای وارداتی در نزد آنان دیده اید؟ آیا دشنه وقمه و شمشیر که مردم دیدند نزد آنان بود؟

منصف باشیم، کداممحاربند، کدام طرف زدند و کشتند و شکستند و بریدند و دریدند، و کدام یکخوردند و مردند و دم بر نیاوردند! کدام محاربند، قاتل ندا یا ندا؟ آنان کهبه کوی حمله کردند، یا آنان که در کوی جان باختند؟ کدام یک را باید به دارآویخت؟ روح سبز سهراب را یا قاتلین او را؟ کدام دست را باید برید؟ دست قلمشده دخترکان جوان سبز پوش را یا دست قضات وطن فروش را؟ کدام پا را بایدشکست؟ پای شکسته شهید روح الامینی را یا پای دژخیمان کهریزک را؟ کدام راباید کشت؟ سید روحانی که شب عاشورا در جماران ذکر مصیبت علی اکبر حسین (علیه السلام) می خواند؟ یا چماق بدستانی که شیشه بیت امام و سر و سینهدختران جوان را می شکنند! کدام محاربند؟

بسیجیان عزیز، بخود آیید. من نیز یک بسیجی ام، همه این اعمالزشت وقبیح است، اما شما خود را با یک مسئله توجیه می کنید، آیا حکومت اسلامی میتواند توجیه همه بدیها باشد، کدام نظام را می خواهید حفظ کنید؟ نظام ارزشیاسلام یا نظامی که بویی از ارزشهای اسلامی نداشته باشد؟ انتخاب با شماست!

No comments:

Post a Comment