Sunday, April 10, 2011

تیراندازی نیروهای امنیتی سوریه به سوی فعالان اپوزیسیون

تیراندازی نیروهای امنیتی سوریه به سوی فعالان اپوزیسیون

Protesters gather in a square in the southern city of Deraa,Syria  April 8, 2011
عکس از: Reuters

شبکه های اجتماعی

شاهدان در سوریه می گویند نیروهای امنیتی روز شنبه به سوی فعالان اپوزیسیون در دو شهر آتش گشودند. یک روز پیشتر، مقامات و فعالان گزارش دادند ۳۵ تن در جریان نا آرامی های ضد دولتی کشته شدند.

به گفته شاهدان در شهر درعا، نیروهای امنیتی به طرف سوگوارانی که در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری برخی از قربانیان روز جمعه شرکت کرده بودند تیراندازی کردند.

درعا به کانون اعتراضات اپوزیسیون تبدل شده است و بیشتر کشتارهای روز جمعه در داخل یا نزدیکی آن روی داد.

پیشتر در روز شنبه، شاهدان در بندر لاذقیه گفتند نیروهای امنیتی برای متفرق ساختن صدها معترض مخالف دولت گلوله های واقعی شلیک کردند.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که دست کم ۳۶ تن در اعتراضاتی در چندین منطقه سوریه کشته شدند.

فعالان با نادیده گرفتن هشدارهای دولت علیه تظاهرات، خواهان برپایی اعتراضات بیشتری در روز شنبه شده بودند و مردم را دعوت کردند در پی خاکسپاری قربانیان خشونت های روز جمعه به خیابان ها بریزند.

مقامات سوریه گروه های مسلح را مسئول خشونت دانستند و تلویزیون دولتی روز جمعه گزارش داد مهاجمان ۱۹ افسر پلیس را در درعا کشتند.

در پی خونریزی، وزارت کشور سوریه در بیانیه ای اعلام کرد در اجرای قوانین و حفظ نظم «دیگر جایی برای ترحم یا شکیبایی» وجود ندارد.

کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در بیانیه ای خشونت در سوریه را محکوم کرد و دولت را به انجام «اصلاحات سیاسی معقول» فراخواند.

No comments:

Post a Comment