Wednesday, April 14, 2010

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا دوشنبه 23 فروردین 2569

سلام
دوشنبه 23 فروردین 1389 – 12 اپریل 2010میلادی
امروز درباره 5 موضوع صحبت می کنیم. همچنان من درسفرهستم. زمان کوتاه است و کیفیت هم پایین است که به بزرگواری خودتان ببخشید.
موضوع اول: حرفهای آقای خامنه ای درجمع فرماندهان نظامی
رئیس جمهوری آمریکا گفته" ما به هیچ کشوری حمله اتمی نخواهیم کرد، حتی اگر سلاح های میکروبی وشیمیایی علیه آمریکا به کار ببرد، بجزکره شمالی وایران که فعالیت هایشان خلاف عرف های بین اللملی ومسائل اتمی و غیرو است." آقای خامنه ای درجمع فرماندهان نظامی بعد ازاین حرفها ضمن محکوم کردن آمریکا و خط و نشان کشیدن، به نظرمی رسد بیشتردرصدد است که فضای کشور را میلیتاریزه(نظامی) بکند و به جایی ببرد که بتوانند با نظامی ترکردن فضا و جوجنگ درست کردن (که گویی قراراست آمریکا حمله کند ویا جنگ درگیرشود) درمقابل مردم صف آرایی کنند و به این ترتیب از زیربارفشاری که روی حکومت و مشروعیت اش هست بیرون بیایند.
موضوع دوم: کاهش 20 درصدی صادارت نفت ایران
سایت خبرآنلاین وابسته به آقای لاریجانی هم تایید کرده که ازابتدای سال جاری میلادی به طورمتوسط روزانه 378000 بشکه نفت ازصادارات ایران کاهش پیدا کرده . این نزدیک به 400000 بشکه یا 20 درصد صادارت نفت ایران است که درحدود 9 تا 10 میلیارد دلار در سال کاهش درآمد ایران خواهد بود.
موضوع سوم: راهپیمایی برای دریافت حقوق دراهواز
کارگران و رانندگان اتوبوس "ترمینال زاگرس اهواز" به دلیل اینکه چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده اند، دربلوارپاسداران اهوازراهپیمایی انجام داده اند. مردم هم به آنان پیوسته اند که با دخالت و سرکوب نیروی انتظامی مواجه شده اند. همینطورقراراست امروز کارگران "لوله سازی اهواز" که اخراج شده اند، درمقابل دفتر مرکزی این شرکت دراهواز تجمع داشته باشند تا به وضع شان رسیدگی شود.
موضوع چهارم: پیشگویی زلزله یا عدم زلزله درتهران توسط آقای احمدی نژاد
آقای احمدی نژاد درشنیدن ازکسانی که برایش پیشگویی و فالگیری وجن گیری می کنند -چون ایشان و آقای رحیم مشایی و دیگران خیلی گوششان به این حرفها بدهکاراست - چند روزاست مطرح می کند قراراست درتهران زلزله بیاید و دیروزهم گفته که با دعای مردم گسل های زلزه آرام شده اند. آدم وقتی که این حرفها را می شنود شرم اش می آید که چنین آدمی رئیس دولت و دستگاه اجرایی کشور باشد و به قول دوستی شاید بهتراست که به آن بگوییم دولت شرم ملی. توهین به شعورایرانی ها و توهین به شعور یک ملت است که چنین فردی رئیس دستگاه اجرایی باشد.
موضوع پنجم: پاسخ به سوال: آیا اتفاقی که درقرقیزستان افتاد درایران هم می تواند بیفتد؟
قبلا هم مختصری توضیح داده ام. یادمان باشد که درآنجا ارتش که نیروی اصلی سرکوبگر است بی طرف ایستاد وحکومت قبلی توان سرکوب را نداشت. هروقت که ما هم حکومت را فرسوده کردیم و شکاف به قدرکافی درآن و درنیروهای مسلح وامنیتی اش ایجاد کردیم که توان این کاررا نداشته باشند، مطمئن باشید که سرعت حوادث درایران شاید از قرقیزستان هم بیشتر باشد.
تا فردا شاد و موفق و سرفراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment