Wednesday, April 14, 2010

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا یکشنبه 22 فروردین 2569

یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ و ۱۱ آوریل ۲۰۱۰
ابتدا عذرخواهی می‌کنم به خاطره کوتاه بودن و کیفیت نامطلوب برنامه،به دلیل اینکه در سفر هستم.
امروز راجع به چهار موضوع صحبت می‌کنیم:
موضوع اول اینکه سایت خبر آنلاین که نزدیک به آقای علی‌ لاریجانی است،نوشته است که در جلسهٔ مشترک نمایندگان مجلس و دولت، وقتی‌ از دولتیها راجع به بار تورمی حذف یارانه‌ها سوال شده ،پاسخ داده اند که درمورد تورم صحبت نکنید. چرا که خود آنها هم می دانند که نرخ این تورم چه رقم بزرگی‌ است( به اصطلاح سر گنده زیر لحاف است) و این به دلیل تورم و گرانی است که به دنبال اجرای این لایحه به وجود خواهد آمد.
نکتهٔ دوم اینکه شب گذشته برخی‌ از خانواده‌های زندانیان سیاسی مقابل زندان اوین تجمع داشته اند و علیرغم اینکه وثیقهٔ لازم برای آزادی عزیزانشان را داشته اند، کسی‌ آزاد نشده است. یک خبر نیمه هزار نفر را در مقاطع مختلف دستگیر کرده است. در حال حاضر ،حتی با آزاد کردن پاره‌ای از این افراد،بیش از پنج هزار نفر زندانی سیاسی در زندانها وجود دارد.این عدد بسیار بزرگ است که برای حکومت هم مشکل جدی ایجاد کرده است ،چرا که در سلول‌های انفرادی با کمبود جا مواجه است و وقتی‌ هم که عزیزان زندانی ما با یکدیگر در بند‌های عمومی‌ قرار می گیرند به دلیل روحیه بالا و مقاومتشان،خیلی‌ چیزها را به هم می‌‌آموزند و به مبارزین با سابقه‌ و حرفه ای‌ تبدیل می شوند ،بخصوص کسانی‌ که تجربه شان کمتر است از باتجربه‌ها می آموزند. به هرحال این مشکلاتی است که ظاهراحکومت هم درموردش صحبت می‌کند و گرفتار این مساله است.
آقای مهندس سحابی هم در یک رنج نامهٔ سرگشاده بدرستی به مسالهٔ زندانیان و ظلمی که در حق جوانان مملکت می شود نیز اشاره کرده اند.
نکته سوم تجمع کارگران چینی‌ حمید در قم است که برای چندمین بار انجام شده است.این افراد ماهها هست که حقوق نگرفته اند. این کارخانه در قم هم مانند بسیاری از کارخانه های دیگر در کشور مشکلات جدی دارد.
و موضوع آخر اینکه از دو سوالی که روز گذشته مطرح کرده بودیم،امروز به یکی‌ از آنها پاسخ می دهم. دوستی‌ از شهر کوچکی ازاستان یزد سوال کرده بود که ما شعار نویسی روی دیوار و اسکناس را انجام می دهیم، ولی‌ جو امنیتی در شهر کوچک ما سنگین است و حال ما باید چکار کنیم؟ اولین توصیهٔ من به این دوستان این است که مطالعه را فراموش نکنید،به خصوص منابع و ماخذی که به جنبش بی‌ خشونت مرتبط است. برخی‌ منابع را من معرفی‌ کرده ام،ممکن است بعضی‌ منابع را هم خودتان ارتباط داشته باشید،به هر صورت سعی‌ می‌کنم که منابع جدیدی را هم در اختیارتان بگذارم. هرچه دانش اتان در این زمینه‌ها بالاتر برود، مبارزه اتان موثرتر است . بعد از این ارتباط گرفتن با یکدیگر و شکل گرفتن هسته های کاریتان و همچنین دنبال کردن آکسیون هایی که در جنبش هست، می توانید اقدامات موثری را انجام دهید. الان به نظر می‌رسد که آکسیون تحریم پرداخت قبض آب در جنبش مطرح شده و بنظر می تواند به نتیجه برسد که اگر مورد توافق همه قرار بگیرد، بهترین چیزی است که در شهرستان خودتان هم می توانید دیگران را هم به آن دعوت کنید.
تا فردا شاد،پیروز،موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

No comments:

Post a Comment