Saturday, March 5, 2011

پدر شهید موسوی: چرا اجازه نمی دهند دختران آقای موسوی خانواده خود را ملاقات کنند

پدر شهید موسوی: چرا اجازه نمی دهند دختران آقای موسوی خانواده خود را ملاقات کنند
پدر شهید موسوی: چرا اجازه نمی دهند دختران آقای موسوی خانواده خود  را ملاقات کنند
جرس:پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خانواده آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از سران جنبش سبز همانند سایر اعضای معمولی جنبش سبز تحت فشار شدید سیاسی قرار گرفته و همانند شهروندان معترض به انتخابات، هزینه داده اند ، تا آنجا که برخی از اعضا و وابستگان نزدیکِ این دو نامزد انتخاباتی معترض زندانی، شکنجه و کشته شدند.

پدر شهید موسوی:
چرا اجازه نمی دهند دختران آقای موسوی خانواده خود را ملاقات کنند



.
در همان روزهای نخست اعتراضات خیابانی شاپور کاظمی برادر زهرا رهنورد دستگیر و تحت فشار شدید در اوین قرار گرفت تا وادار به اعترافات تلویزیونی شود، سپس علی حبیبی موسوی، خواهر زاده میرحسین موسوی نیز در راهپیمایی اعتراضی عاشورا مورد هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. پس از آن در آستانه ٢۵ بهمن و تظاهرات پیشنهادیِ رهبران جنبش سبز، نیمه شب چهارشنبه، بیستم بهمن ماه، صالح نقره کار ، خواهر زاده زهرا رهنورد و دبیر کمیته حقوقی ستاد میرحسین ، توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شد. همزمان مهندس شریف زادگان همسر خواهر میرحسین موسوی که از وزرای سابق کابینه خاتمی محسوب می شد نیز بازداشت و تا کنون در زندان به سر می برند.


.
از سویی فشارها بر فرزندان مهدی کروبی نیز بالا گرفت. چنانچه پیش از این خود آقای کروبی هم در راهپیمایی مورد ضرب شتم قرار گرفته و فرزند وی بازداشت شده بود، اینبار نیز علی کروبی از روز دوشنبه، دوم اسفند دستگیر شد و تا کنون در بازداشت به سر می برد.
.

سه فرزند دیگر آقای کروبی در نامه ای با اشاره به هجوم نیروهای امنیتی به منزل برادرشان علی کروبی و دستگیری او و بازجویی از همسرش و همچنین فشار به فرزندان حسین کروبی خبر دادند که مانع از ادامه تحصیل آنها در شرایط کنونی شده است..


فشار بر اعضای خانواده مهدی کروبی و میرحسین موسوی از سوی حاکمیت در نهایت به خود این دو نامزد معترض انتخاباتی رسید و پس از راهپیمایی اعتراضی ۲۵ بهمن، ابتدا کلیه راه های ارتباطیِ این دو رهبرِ مخالفان دولت با فرزندان و اعضای خانواده قطع و سپس میله آهنی به گرد خانه میرحسین موسوی کشیده شد. در نهایت با اعلام نظر نهایی جنتی دبیر شورای نگهبان، به صورت رسمی اعلام شد که سران جنبش سبز در حصر به سر می برند. اما پس از آن فرزندان میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی خبر داده اند که پدران و مادران آنها در خانه های خود نیستند و بنا بر گزارش همسایه ها چراغ های خانه ی این دو رهبر معترضان خاموش است.
.
خبر مربوط به انتقال شیخ مهدی کروبی و میرحسین موسوی به همراه فاطمه کروبی و زهرا رهنورد به زندان حشمتیه آخرین خبری بود که منتشر شد و سران حکومت را به شدت به واکنش واداشت تا در صدد تکذیب این خبر بر آیند. پس از آنکه وزیر امور خارجه و دادستان کل تهران اعلام کردند میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی به همراه همسرانَ شان در خانه های خود مستقر هستند روزنامه کیهان نیز نوشت این دو رهبر معترضان می توانند با اعضای خانواده خود دیدار کنند.
.
دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در آخرین موضع گیری خود به صراحت اعلام کرده اند که خبر کیهان و مسولان نظام در مورد وضعیت پدر و مادرشان در تناقض با آنچه است که آنها در مقابل منزل پدر و مادر خود می بینند و هرگز اجازه دیدار به آنها داده نمی شود. جرس پیش از این گفتگویی با دختران موسوی انجام داد که آنها نسبت به بی خبری مطلق از وضیعت والدین خود ابراز نگرانی کرده بودند.
.
از طرفی صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در گفتگو با یورونیوز گفته است موسوی و کروبی در خانه های خود مشعول زندگی هستند و می توانند خانواده های خود را ملاقات کنند.
.
تقی کروبی فرزند شیخ مهدی کروبی در وب سایت خود بر بازداشت موسوی و کروبی و بی خبری خانواده خود از آقای کروبی تاکید کرد و خطاب به صالحی نوشت که راه فرار از آثار زیانبار دستگیری سران جننبش اعتراضی ایران در عرصه های بین المللی، « توسل به دروغ» نیست.
.
به دنبال اظهارات جدید وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی جرس به سراغ برخی از اعضای خانواده میرحسین موسوی رفته است تا آخرین وضیعت موسوی و رهنورد را با توجه اخبار منتشر شده از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه منعی برای دیدار آقای موسوی و خانم رهنورد با خانواده وجود ندارد، جویا شود.
.

پدر شهید موسوی: ما حتی نمی دانیم آقای موسوی و همسرشان کجا هستند


خواهر میرحسین موسوی که پیش از این پسر وی علی موسوی در جریان راهپیمایی روز عاشورا به شهادت رسیده بود نیز نسبت به وضیعت آقای موسوی و خانم رهنورد بی خبر است اما در شرایطی به سر می برد که قادر به گفتگو نیست. همسر وی میر حسن حبیبی موسوی ، پدر شهید علی موسوی در مورد آخرین وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد می گوید: ما هنوز هم نمی دانیم چه خبر است و آقای مهندس موسوی و همسرشان واقعا کجا هستند، تا کنون هیچ تماسی از سوی مهندس موسوی با دختران و سایر اعضای خانواده برقرار نشده و این اگرچه درد آور است اما توکل ما به خداست.
.
وی در خصوص اظهارات مقامات رسمی کشور مبنی بر اینکه منعی برای دیدار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با خانواده وجود ندارد، گفت: ما هیچ خبری از آقای موسوی و همسرشان نداریم و اگر این خبرها درست است پس چرا دختران آقای موسوی اجازه ندارند با والدین خود دیدار کنند؟

وی در ادامه ی این گفتگو با بیان این نکته که مهندس موسوی هم همانند همه مردم نگران کشور بود، می گوید: آقای موسوی حتی در زمانی که نخست وزیر بودند هم خواستار قدرت نبود و دغدغه اش در واقع خدمت به مردم بود، ایشان چون از دل همین مردم بر آمده است، مردم را هم دوست دارند و نمی توانند ببینند که مردم رنج می کشند برای همین آمد و برای همین هم ایستاد. بسیاری از دوستداران ایشان اخلاص و تقوای آقای موسوی را می شناسند. حتی کودکان فامیل هم می دانند که ایشان چقدر مهربانانه نوازش شان می کند. من فکر نمی کنم با زندانی کردن و یا دور نگاه داشتن چنین شخصیتی از مردم، کسی ایشان را فراموش کند. به نظرم با این کار یک جامعه را از محبت و خدمت آقای موسوی محروم کرده اند. مملکت را از اخلاصِ مردی که حرصِ قدرت نداشت محروم کرده اند.
.
آقای حبیبی موسوی در پاسخ به پرسشی، وضعیت خانواده خود و همچنین وضعیت دختران موسوی و رهنورد را همانند وضعیت سایر زندانیان تعریف می کند و می گوید: به هر حال دختران همیشه برای پدران و مادران خود نگران می شوند . وضعیت بی خبری از پدر و مادر ی که برای عدالت و حق پا به میدان گذاشته اند و اکنون توسط رقبای عقیدتی خود که با آنها دشمنی می کنند، گرفتارند نگران کننده است. وقتی که کسی مسئولیت این زندان یا ربوده شدن غیر قانونی را به عهده نمی گیرد این نگران کننده است.
.

وی ادامه داد: پدر آقای موسوی پیرمردی بیمار و چشم به راه است که آقای موسوی هفته ای یک بار همیشه به دیدن شان می رفت، اما این روزها ایشان هم مدام به ما می گوید: میرحسین کجاست... ما هنوز به ایشان اطلاع نداده ایم و توکل همه ی ما به خداست.
.
وی همچنین تاکید کرد: آن زمانی که میرحسین موسوی در روزهای جنگ نخست وزیر بوده اند، به همان اندازه که دلنگران مسائل سخت و پیچیده جنگ بود دلنگران تک تک افراد درگیر این وضع هم بود. مثلا پیش می آمد مواردی که در مورد وضعیت یکی از آسیب دیدگان جنگی در خوزستان حرف می زدیم به سرعت پیگیر وضیعت آن می شد. چنین آدمی که قدرت او را از ارزش های اخلاقی، انسانی و مردمی دور نمی کرد را امروز از خانواده و مردمی که دوستش دارند دور کرده اند و این دردناک است.
.
پدر شهید موسوی می گوید: آرزوی ما این است که همه زندانیان آزاد شوند و در کنار خانواده خود باشند و این آرزوی قلبی آقای مهندس موسوی بود که مشکلات خانواده های زندانیان حل شود، برای ما کمی سخت است از خودمان بگوییم.
.
از آقای حبیبی موسوی در مورد وضعیت آقای شریف زادگان همسر خواهر دیگر آقای میر حسین موسوی که در زندان به سر می برد می پرسم که پاسخ می دهد: همسر آقای شریف زادگان بیماری سختی دارند که هر بار باید شیمی درمانی شوند، در چنین وضعیتی زندانی شدن آقای شریف زادگان ناراحت کننده است اما باز هم تاکید می کنم که ما هم مثل خانواده سایر زندانیان همه امیدمان به خداست.
.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت پرونده کشته شدن پسر خود علی موسوی در روز عاشورا می گوید: دست ما هم مثل دست سایر خانواده ها از همه جا کوتاه است. کسی پاسخگو نیست.
.
وی در پایان تاکید می کند: مسائل ما شخصی نیست . اما این عدالت نیست که مردم یک کشور را از خدمتِ مردان خوب خدا محروم نگاه دارند. این انصاف نیست که خانواده ها را در بی خبری نگاه دارند. خوشبختانه خداوند به ما صبر عطا کرده است و حتی این روزها وقتی نوه کوچکم که پدرش در عاشورا شهید شده است را می بینم خدا را شاکرم که به مادر ایشان هم صبر داده است تا این رنج بزرگ را تحمل کند. با این همه یقین داریم که این بی عدالتی ها پایدار نمی ماند..

No comments:

Post a Comment